صفحه اصلی عناوین مطالب اخبار ایران وجهان اخبار اردبیل اخباربخش ارشق سیاسی حوادث اجتماعی فرهنگی اقتصادی ورزشی
پیشخوان مطبوعات
مطبوعات استان

بزودی

محل لوگوی ما

رضی

تبلیغات

شمالغرب

ارشق نیوز

حدیث روز
حدیث موضوعی
نیازمندی ها

ارز

ماشین

خلافی

حقوق

جدیدترین مطالب
سوال از شما پاسخ از مسئولین

خبرآنلاین: جوهامر الکتروکروزر از یکی از عجیب‌ترین طراحی‌های موتورسیکلت بهره می‌برد. این موتورسیکلت اتریشی در ماه فوریه / بهمن گذشته در موتورشوی لینز رونمایی شد و به زودی روانه بازار خواهد شد.

علاوه بر طراحی عجیب و غریب کلاسیک و مدرن، خصوصیات دیگر آن نیز قابل توجه است. در این مدل از داشبوردهای معمول خبری نیست و اطلاعات سرعت و شارژ روی آینه‌ها به نمایش در می‌آیند (فکرش را بکنید اگر آینه‌ها بشکنند، هزینه تعویض آن‌ها چقدر خواهد شد؟!).

در قسمت جلو شاهد سیستم فرماندهی و سیستم تعلیق HCS هستیم. در نتیجه عملیات ترمزگیری از فشار‌های سیستم تعلیق به خوبی جدا شده، اما استفاده از HCS به مراتب گران قیمت‌تر از چنگال‌های معمول است.

ویژگی طلایی این موتورسیکلت پک باتری آن است. جوهامر که از باتری ۱۲٫۷ کیلوواتی تغذیه می‌کند، جزو نخستین موتورسیکلت‌های الکتریکی است که با هر شارژ کامل قادر است ۲۰۰ کیلومتر را پشت سر بگذارد. این رقم بسیار قابل توجهی برای موتورسواران است چرا که ۲۰۰ کیلومتر در یک موتورسیکلت بنزینی با مصرف سوخت بالایی طی می‌شود.

پک باتری توسط خود کمپانی طراحی شده و امکان تولید محصول دومی را برای آن به وجود می‌آورد. عمر تضمین شده این باتری ۲۰۰ هزار کیلومتر یا به عبارتی ۴ سال است.

از طرف دیگر منبع تامین نیروی الکتریکی جوهامر در توپی چرخ عقب آن جاسازی شده و مانند یک سیستم ترمز احیا کننده (ژنراتور) عمل می‌کند. پک باتری به خوبی زیر بدنه پنهان شده و ظاهری یکدست، حساب شده و منظم در جوهامر ایجاد کرده است.

همان طور که مشخص است این موتورسیکلت دو پدال دارد که یکی عقب‌تر و دیگری جلوتر است. پدال عقب برای یک سواری استاندارد طراحی شده که طی آن، که راننده کاملا صاف نشسته و بر سواری مسلط است. پدال جلو هم برای سواری‌های راحت‌تر و لذت بخش‌تر مانند گشت در بزرگراه طراحی شده تا راننده بتواند به عقب متمایل شده و پاهایش را به سمت جلو بکشد. این ویژگی تاکنون در کم‌تر موتورسیکلت الکتریکی دیده شده است. به کار گیری این پدال‌ها یک بار دیگر یادآور می‌شود که جوهامر نیازی به کنترل از طریق پا ندارد. در حقیقت در حالی که موتورسوار به پاهایش استراحت می‌دهد مثل دوچرخه از فرمان برای ترمزگیری استفاده می‌کند.

خوب حالا بابت چنین طراحی ناب و امکانات بدیع چه مبلغی باید پرداخت شود؟ پک‌های بزرگ باتری، آینه‌های داشبوردمانند جالب و سیستم HCS کار خود را کرده‌اند! مدل ۸٫۳ کیلوواتی ۳۱,۸۶۰ دلار و نسخه Big Daddy 12.7 کیلوواتی ۳۴,۶۳۰ دلار قیمت گذاری شده است.

علاقه مندان به سواری با این موتورسیکلت سبز می‌توانند در تور کمپانی شرکت کنند و با پرداخت ۴۲۰ دلار یک دور با آن بزنند. البته صبح آن روز هم به یک تور بازدید از کمپانی خواهند رفت.


:
[ جمعه 19 ارديبهشت 1393برچسب:, ] [ 15:5 ] [ رضی نیوز ]

ایسنا: هفته گذشته متخصصان سلامت به کشفیاتی مرتبط با طول عمر با مطالعه نمونه خون یک زن ۱۱۵ ساله دست پیدا کردند. همچنین نتیجه یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که انجام فعالیت‌های ورزشی سبک و روزانه به زندگی سالم‌تر و طولانی‌تر و همچنین کاهش ناتوانی در دوران میانسالی منجر می‌شود.

پریونشن در این مقاله‌ به چند عامل تاثیرگذار برای داشتن زندگی سالم‌تر و با طول عمر بیشتر اشاره کرده که به شرح زیر است:

شخصیت بر طول عمر تاثیرگذار است

متخصصان دانشگاه «استنفرد» دریافتند که ویژگی‌ها و خصوصیات شخصیتی یک فرد منظم، محتاط و مصمم به افزایش طول عمر او کمک می‌کند. بیشتر افراد تصور می‌کنند که آرام بودن به افزایش طول عمر منجر می‌شود اما در تمام موارد این موضوع صحیح نیست زیرا رفتارهای ناشی از وظیفه‌شناسی و جدی بودن بر رفتارهای دیگر تاثیر می‌گذارد. افراد دقیق و وظیفه‌شناس سعی می‌کنند در مورد انتخاب‌های زندگی‌شان بهترین گزینه را در نظر بگیرند و در نتیجه احتمال اینکه سالم‌تر زندگی کنند به مراتب بیشتر است.

رژیم غذایی از فاکتورهای مهم افزایش طول عمر است

بررسی‌های انجام شده روی افرادی با سن ۱۰۰ سال و بالاتر حاکی از آن است که بیشتر این اشخاص از رژیم غذایی مدیترانه‌ای استفاده می‌کنند که حاوی مقدار زیادی میوه، سبزی و چربی‌های سالم است.

ژنتیک از دیگر عوامل تعیین‌کننده طول عمر است

در صورتی‌ که والدین عمر طولانی داشته باشند ضرورتا موجب طول عمر فرزندشان نمی‌شود اما برخی فاکتورهای بیولوژیکی وجود دارند که در این زمینه تعیین‌کننده و موثر هستند.

تحصیل‌ از فاکتورهای مهم در افزایش طول عمر است

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد افرادی که دارای مدرک کارشناسی هستند در مقایسه با افرادی که پس از اتمام مقطع دبیرستان ادامه تحصیل نداده‌اند، حدود ۹ سال بیشتر عمر می‌کنند.

استرس شغلی لزوما به معنای کاهش عمر نیست

فعال و سخت‌کوش بودن ضرورتا به این معنی نیست که استرس شغلی به فرد آسیب می‌رساند. نتایج مطالعات نشان می‌دهد که افراد سخت‌کوش طول عمر بیشتری دارند.

مراقبه و افزایش طول عمر

مطالعات نشان می‌دهد مراقبه (مدیتیشن) می‌تواند در افزایش طول عمر نقش داشته باشد. نتایج یک بررسی روی گروهی از شرکت‌کنندگان در یک کلاس مراقبه حاکی از آن بود که در این افراد به طور متوسط حدود ۳۰ درصد فعالیت آنزیم «تلومراز» که به سن مرتبط است، بیشتر می‌شود. این یافته در سطح مقدماتی است اما اشاره می‌کند ذهن بر عملکرد بدن تاثیر قاطع می‌گذارد.

در مورد بیماری‌ها اصلا خوش‌بین نباشید

هرچند خوش‌بینی و مثبت‌اندیشی در بسیاری از جنبه‌های زندگی مفید است اما در مورد بیماری‌ها اصلا توصیه نمی‌شود. به گفته پزشکان خوش‌بینی در مواجه با بیماری‌ها موجب می‌شود درمان را جدی نگیرید و از بازگشت بیماری غافل شوید که همین امر سلامت شما را به طور جدی به خطر می‌اندازد.

اجتماعی بودن برای افزایش طول عمر ضرورت دارد

حضور در گروه‌های اجتماعی و بودن در جمع دوستان و اعضای خانواده کمک می‌کند تا بهتر از خودمان مراقبت کنیم.

نشستن طولانی مدت بیشترین آسیب را به بدن می‌رساند

تحقیقات نشان می‌دهد نشستن برای مدت زمان طولانی با خطر کوتاه‌تر شدن طول عمر و دیگر مشکلات جسمانی همراه است.


:
[ جمعه 19 ارديبهشت 1393برچسب:, ] [ 15:4 ] [ رضی نیوز ]
 

:
[ جمعه 19 ارديبهشت 1393برچسب:, ] [ 15:0 ] [ رضی نیوز ]

:
[ جمعه 19 ارديبهشت 1393برچسب:, ] [ 14:59 ] [ رضی نیوز ]

ایسنا: پروژه «مارس وان» (Mars One) نام ۷۰۵ نفر از داوطلبان سفر بی‌بازگشت به مریخ را اعلام کرد که پس از گذاراندن مرحله‌ سلامت پزشکی به مرحله‌ی بعدی این پروژه راه یافته‌اند. در این میان نام هفت ایرانی از بین ۹ ایرانی که در مرحله قبل انتخاب شده بودند نیز به چشم می‌خورد. رامین سعیدآذر، صادق مدرسی، الهه نوری، سحر وقوعی، علی رسول‌زاده، زهره فتوره بنابی، سعید (روح الله) قندهاری این بخت را دارند که یکی از چهار انسانی باشند که برای اولین‌بار قدم روی سطح مریخ خواهند گذاشت.
 

در مرحله بعد پروژه مارس وان، داوطلبان باید شخصیت، دانش، انعطاف‌پذیری و هوش خود را در برخورد با چالش‌های این سفر متفاوت نشان دهند. در مراحل بعدی نیز داوطلبان در گروه‌های چهارنفره به انجام تمرینات بسیار فشرده برای آمادگی سفر به مریخ می‌شوند و پس از آن تیم نهایی انتخاب می‌شود.
 
ماهنامه نجوم با اعلام این مطلب، احتمال حضور یک ایرانی در مرحله نهایی «مارس وان» را یک درصد عنوان کرده است.
 
«مارس وان»، پروژه ای خصوصی به رهبری کارآفرین هلندی، باس لانس‌دورپ برای ایجاد یک کلونی دائمی جهت اسکان انسان در مریخ است. این شرکت که در سال ۲۰۱۰ تاسیس شده اعلام کرده بر اساس فناوری های موجود یک نقشه راه واقع بینانه و یک برنامه مالی برای این پروژه ارائه کرده است و این ماموریت را کاملاً عملی می داند. نخستین گروه از انسان‌ها قرار است در سال ۲۰۲۳ بر روی مریخ فرود آیند تا ساخت این کلونی را آغاز کنند و یک گروه چهار نفره از فضانوردان نیز هر دو سال به آنها افزوده می شود.
 
نخستین محموله که شامل یک ماهواره مخابراتی است در سال ۲۰۱۶ راهی مریخ خواهد شد. این پروژه توسط یک فیزیکدان برنده جایزه نوبل تایید و حمایت شده است.
 
البته برخی صاحبنظران حوزه فضا، ماموریت بلندپروازانه اعزام انسان به مریخ برای ایجاد یک مستعمره دائم فضایی را یک شیرین‌کاری تبلیغاتی بزرگ ارزیابی می‌کنند.
 
آدام بیکر، کارشناس مهندسی فضا در دانشگاه کینگستون و از منتقدان این پروژه معتقد است مسائل مهمی در مواجهه با مریخ وجود دارد که سفر به مریخ را لااقل در چند سال اخیر غیرممکن می‌کند.
 
وی در عین حال اذعان دارد که افراد پشت این ایده به خوبی توانسته‌اند اشتیاق عمومی برای این سفر ایجاد کنند. در بین ده‌ها هزار متقاضی حضور در این برنامه بلندپروازانه حدود ۷۰ ایرانی نیز حضور داشته اند.
 
کمیته انتخاب Mars One در سال ۲۰۲۲ و چند ماه قبل از آغاز رسمی مأموریت، تصمیم نهایی را برای انتخاب نخستین ساکنان مریخ اتخاذ می کند که احتمالا شامل دو زن و دو مرد از قاره های مختلف جهان است.
 
به گفته مدیران مارس وان، سفر به مریخ با توجه به فاصله ۶۴ میلیون کیلومتری آن با زمین و وضعیت مداری بین شش تا هشت ماه (بیش از ۲۰۰ روز) به طول می انجامد. بدین ترتیب اولین گروه چهارنفره اعزامی در سپتامبر ۲۰۲۲ هفت ماه بعد (آوریل ۲۰۲۳) بر سطح مریخ فرود می آیند.
 
برای اقامت مادام العمر ساکنان مریخ، کپسول هایی شامل دو واحد اقامتی، دو واحد تأمین آب و اکسیژن و دو واحد تأمین تجهیزات ساخته می شوند؛ وظیفه انتقال و ساخت این کلونی ها بر عهده دو مریخ نوردی است که پیش از فضانوردان راهی سیاره سرخ شده اند.
 
فضای اختصاص یافته به هر فضانورد در داخل کپسول ها ۵۰ مترمربع است و ۲۰۰ مترمربع فضای داخلی نیز به اتاق خواب، محوطه کار، اتاق نشیمن و واحدهای پرورش گیاهان اختصاص یافته است.
 
حدود ۹۵ درصد جو مریخ از دی اکسید کربن تشکیل شده است که غیر قابل تنفس است؛ دمای این سیاره نیز بین ۳۵ تا منفی ۱۳۵ درجه سانتیگراد متغیر است. فضانوردان در زمان ترک محل سکونت و برای در امان ماندن از پرتوهای کیهانی باید از لباس های ویژه (Mars Suit) استفاده کنند.


:
[ جمعه 19 ارديبهشت 1393برچسب:, ] [ 14:58 ] [ رضی نیوز ]

دانا: مدتی است که توزیع برنج های آلوده و با نام و نشان غربی در کشور رواج پیدا کرده و متاسفانه منبع و متولی این واردات غیر قانونی مشخص نیست.

چندی پیش خبری با تیتر توزیع برنج های اسرائیلی در استان چهارمحال بختیاری برروی سایت ها و خبرگزاری ها رفت که باعث تعجب بسیاری از مردم شد همچنین متاسفانه به تازگی نیز با خبرشدیم توزیع اینگونه برنج ها با نام شاهی و نشان اسرائیل این بار در شهرستان بوشهر صورت گرفته است.

خرید و فروش اینترنتی این برنج نیز در سایت ها رونق گرفته و متاسفانه هیچ گونه برخوردی با آن نمی شود.


:
[ جمعه 19 ارديبهشت 1393برچسب:, ] [ 14:57 ] [ رضی نیوز ]
رضي نيوز:  نادر قاضی پور نماینده مردم آذربایجان غربی منظم ترین نماینده مجلس شناخته شد اما براساس جستجو در سایت های مختلف نماینده مردم مشگین شهر تذکرات متعددی از طرف هیئت رئیسه گرفته است.

:
متن كامل خبر
[ پنج شنبه 18 ارديبهشت 1393برچسب:مجلس,يونس اسدي, رضي نيوز, ] [ 19:31 ] [ رضی نیوز ]

 ر

 

 

 

 

بدین وسیله به اطلاع جوانان علاقه مند(خواهر و برادران)میرساند همزمان با ایام ولایت با سعادت حضرت علی(ع)آغازایام البیض مراسم سرتاسر نور رحمت اعتکاف در مسجد جامع شهر رضی نیز برگزار خواهد شد.

 


:
متن كامل خبر
[ پنج شنبه 17 ارديبهشت 1393برچسب:خبر,رضی,رضی نیوز, ] [ 13:39 ] [ رضی نیوز ]

رضی نیوز:همایش گرامیداشت هفته معلم به منظور ارج نهادن به مقام شامخ معلم و در جهت تقدیر از زحمات معلمان در منطقه ارشق برگزار شد.


:
متن كامل خبر
[ پنج شنبه 16 ارديبهشت 1393برچسب:, ] [ 13:37 ] [ رضی نیوز ]

رضی  نیوز:این مراسم فرخنده در روز سه شنبه 16 اردیبهشت ماه 93 با عنوان تجلیل از زحمات دبیران محترم در سالن شهدای رضی برگزارشد.



:
متن كامل خبر
[ پنج شنبه 16 ارديبهشت 1393برچسب:خبر,رضی,رضی نیوز, ] [ 13:36 ] [ رضی نیوز ]

رضی نیوز:سیب شناسی قهوه خانه های سنتی یا قلیان سراهاابتدا باید گفت قهوخانه ها چگونه مکانی هستند ؟ چگونه شکل گرفته اند و روند توسعه محیطی وساختاری آن در طی زمان چگونه بوده است.......


:
متن كامل خبر
[ پنج شنبه 16 ارديبهشت 1393برچسب:خبر,رضی,رضی نیوز, ] [ 13:32 ] [ رضی نیوز ]

رضی نیوز:حضرت حجت الاسلام و المسلمین مرادی منش امام جمعه موقت شهر رضی در ابتدای سخنان خود در نماز عبادی سیاسی و دشمن شكن جمعه این هفته رضی(12-02-93 )ضمن دعوت از نمازگزاران به....

 


:
متن كامل خبر
[ پنج شنبه 12 ارديبهشت 1393برچسب:, ] [ 13:27 ] [ رضی نیوز ]

 

اس ام اس تبریک روز معلم
 

عارفان علـم عاشـق می شوند

بهـترین مردم معلـم می شـوند

عشق با دانش متمم می شود

هر که عاشق شد معلم می شود

روز معلم مبارک باد

 

اس ام اس تبریک روز معلم


:
[ پنج شنبه 12 ارديبهشت 1393برچسب:, ] [ 13:24 ] [ رضی نیوز ]

رضی نیوز:
ظاهرنوری بخشدارارشق دراین جلسه ضمن گرامیداشت یادوخاطره استادشهیدمرتضی مطهری وهفته معلم ،شغل معلمی را ارزشمندترین شغل دانسته وگفتند...


:
متن كامل خبر
[ پنج شنبه 12 ارديبهشت 1393برچسب:, ] [ 13:22 ] [ رضی نیوز ]

رضی نیوز: شهردار رضی در راستای خدمات رسانی به شهروندان از آغاز عملیات آسفالت و لکه‌گیری گسترده معابر سطح این شهر خبر داد.


:
متن كامل خبر
[ پنج شنبه 8 ارديبهشت 1393برچسب:, ] [ 13:16 ] [ رضی نیوز ]

رضی نیوز:
حضرت حجت الاسلام و المسلمین طالبی امام جمعه رضی ضمن دعوت  از حاضران به رعایت تقوای الهی حفظ  حجاب را یکی از راههای پرهیز کاری دانست.........


:
متن كامل خبر
[ پنج شنبه 5 ارديبهشت 1393برچسب:, ] [ 13:13 ] [ رضی نیوز ]

رضی نیوز:
دومین كارگاه پیشگیری از آسیب های اجتماعی با حضوراولیای دانش آموزان در آموزشگاه زینبیه رضی برگزار شد


:
متن كامل خبر
[ پنج شنبه 8 ارديبهشت 1393برچسب:, ] [ 13:12 ] [ رضی نیوز ]

رضی نیوز:هر چند در سال های دور شمار اندکی از جوانان روستایی منطقه ارشق برای کار و اشتغال به شهرها مهاجرت می کردند اما در سال های اخیر این مهاجرت فزونی یافته بطوریکه اکنون بسیاری از روستاهای ارشق خالی از سکنه جوان است.


:
متن كامل خبر
[ پنج شنبه 9 ارديبهشت 1393برچسب:, ] [ 13:8 ] [ رضی نیوز ]


این آبشار مصنوعی در خیابان 45 متری شهدای شهر رضی قرار گرفته و دارای چشم اندازی بسیار زیباست که بدلیل کمبود بودجه در حال حاضر بصورت نیمه ساخت باقی مانده...


:
متن كامل خبر
[ پنج شنبه 7 ارديبهشت 1393برچسب:, ] [ 13:3 ] [ رضی نیوز ]

بخش ارشق در قسمت شمال شرقی شهرستان مشگین شهر واقع شده که حدود 2005 کیلومتر مربع وسعت دارد.
این بخش از طرف شمال با بخش انگوت شهر گرمی از طرف شمال شرقی با جمهوری آذربایجان  (شوروی  )هم مرز واز جنوب و جنوب شرقی به بخش مرکزی شهرستان مشگین شهر محدود است .


:
متن كامل خبر
[ پنج شنبه 8 ارديبهشت 1393برچسب:, ] [ 13:2 ] [ رضی نیوز ]


رضی نیوز:مهاجرت بی رویه یك بیماری اجتماعی است كه عامل بسیاری از نابسامانیهای سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی است كه در كشور ما نیز در طول سالهای گذشته وجود داشته و متاسفانه  در سالهای اخیر  به دلایل متعدد تشدید گردیده است .



:
متن كامل خبر
[ پنج شنبه 8 ارديبهشت 1393برچسب:, ] [ 13:1 ] [ رضی نیوز ]

 


 رضی نیوز:به مناسبت گرامیداشت هفته سلامت و تندرستی ،نمایشگاه میوه های قرآنی در هنرستان شهیدسلیمانی روستای قوشه برپا گردید.


:
متن كامل خبر
[ پنج شنبه 7 ارديبهشت 1393برچسب:, ] [ 12:59 ] [ رضی نیوز ]

      
 رضی نیوز:معاونت آموزشی و كارشناسان اداره به منظور بررسی نحوه برگزاری آزمون پیشرفت تحصیلی پایه ششم ابتدایی ازمدارس ابتدایی رضی و كرم شاهلو بازدید بعمل آوردند


:
متن كامل خبر
[ پنج شنبه 6 ارديبهشت 1393برچسب:, ] [ 12:5 ] [ رضی نیوز ]
رضی نیوز: مسئولان اطمینان داشته باشند که رسانه ها بازوی توانمند مدیران و مسئولان هستند و آنان هرگز بدنبال ایجاد مشکل برای آنان نیستند اطمینان داشته باشند که رسانه ها می خواهند آنها را یاری کنند.

:
متن كامل خبر
[ پنج شنبه 4 ارديبهشت 1393برچسب:, ] [ 12:2 ] [ رضی نیوز ]

رضی نیوز: همایش هوای پاك در شهررضی برگزارشد.


:
متن كامل خبر
[ پنج شنبه 3 ارديبهشت 1393برچسب:, ] [ 11:59 ] [ رضی نیوز ]

رضی نیوز"دانش آموزان مدارس پسرانه شهر رضی به مناسبت هفته سلامت در همایش پیاده روی شركت نمودند.


:
متن كامل خبر
[ پنج شنبه 2 ارديبهشت 1393برچسب:, ] [ 11:56 ] [ رضی نیوز ]

       رضی نیوز:   امام جمعه رضی در این مراسم با تبریك فرخنده میلاد دخت نبی اكرم (ص) و روز زن، با تأکید بر اینکه حضرت فاطمه(سلام الله علیها) الگوی بی نظیر هستی در تمامی ابعاد به ویژه در حجاب و عفاف است، ابراز کرد


:
متن كامل خبر
[ پنج شنبه 31 فروردين 1393برچسب:خبر,رضی,رضی نیوز, ] [ 11:46 ] [ رضی نیوز ]

  رضی نیوز:  مراسم جشن تكليف دانش آموزان مدرسه عفت رضي با حضور اولياي دانش آموزان برگزارگرديد.  


:
متن كامل خبر
[ پنج شنبه 18 ارديبهشت 1393برچسب:, ] [ 10:20 ] [ رضی نیوز ]

رضی نیوز : نشست سیاسی و بصیرتی فرهنگیان و دانش آموزان منطقه ارشق با حضورمسئولین شهردرمسجدحضرت ابوالفضل (ع) شهررضی برگزار شد.


:
متن كامل خبر
[ پنج شنبه 18 ارديبهشت 1393برچسب:, ] [ 2:1 ] [ رضی نیوز ]